З 28.03. по 01.04 в ДНЗ «Охтирський центр ПТО» проходив Тиждень здорового способу життя. Практичним психологом було проведено анонімне анкетування учнів щодо виявлення схильності до шкідливих звичок,відбувся конкурс стіннівок «Ми за здоровий спосіб життя». Спільно з завідуючою установи «Клініка дружня до молоді» Мучнік А.М. проводилися години спілкування для учнів. Розроблено пам’ятки щодо ведення здорового способу життя, проведено диспут «Паління та алкоголізм – шкідливі звички».
У рамках реалізації проекту «Захисти своє майбутнє» представниками Сумської обласної організації Ліги соціальних працівників України 9 березня 2016 року було проведено тематично лекційно-тренінгове заняття з елементами інтерактивного спілкування за методикою «Рівний-Рівному» з учнями професійно-технічних навчальних закладів.
Учні нашого закладу, які пройшли відповідну підготовку та отримали навики проведення тренінгу,провели ряд занять для однолітків. У своїх профілактичних заходах учні використали такі форми роботи як: лекція,перегляд та обговорення фільму «Життя на продаж»,виготовлення плакатів. Робота проходила цікаво, з інтересом. Діти отримали задоволення та поглибили свої знання з даної теми.
Практичний ПсихологТатаренко Леся Василівна
Освіта - вища,Сумський Державний педагогічний університет ім. А.С.Макаренка.
Загальний педагогічний стаж роботи станом на 01.01.2016 року - 8 років.
Олефіренко Руслана Вікторівна
Освіта - вища,Сумський Державний педагогічний університет ім. А.С.Макаренка.
Загальний педагогічний стаж роботи станом на 01.01.2016 року - 13 років.
Задачі психологічної служби:
1.Визначення напрямів та необхідних умов індивідуального розвитку суб’єктів навчально-виховного процесу і всього закладу в цілому.
2.Робота над реалізацією принципів гуманістичного навчання, особистісно-орієнтованої освіти, допомога учням в адаптації під час переходу з однієї вікової групи в іншу.
3.Забезпечення адекватного рівня психологічної компетентності всіх учасників освітнього процесу.
4.Проведення лекцій та виховних годин для учнів, тренінгових, ігрових занять, виступів на батьківських зборах, організація роботи постійнодіючого консультпункту для батьків.
5.З метою покращення роботи з девіантними підлітками працювати з вчителями з вивчення цієї проблеми, організувати індивідуальну роботу з учнями “групи ризику”.
6.Проведення профорієнтаційної роботи серед учнів і батьків 9 – 11 класів, робота факультативу для учнів 9-х класів “Людина і світ професій”.
7.Проведення роботи з обдарованими учнями та їх батьками.
8.Засобами самоосвіти підвищувати свій професійний рівень, приймати активну участь у роботи міського методичного об’єднання, семінарах практикумах для вчителів.
Принципи психологічної служби:
Принцип гуманізації навчально-виховного процесу – пріоритету інтересів особистості дитини.
Принцип розвивального характеру діяльності.
Принцип сенситивності – урахування вікової періодизації в розвитку певних видів психічної діяльності.
Принцип індивідуального підходу – урахування індивідуальних темпів та напрямів розвитку особистості дитини.
Принцип системності – розгляд явищ у системі навчально-виховного процесу та сукупності взаємодії суб’єктів педагогічного процесу.
Завдяки роботі психолога в школі створено:
Сприятливий психологічний клімат, де комфортно себе відчувають всі учасники виховного процесу.
Створені умови для всебічного особистісного розвитку дітей, їхнього повноцінного психічного здоров’я.
Працівники психологічної служби сприяють:
Пошуку, відбору і розвитку обдарованих дітей.
Свідомому вибору молоддю професії, з урахуванням ціннісних орієнтацій, здібностей, життєвих планів і можливостей учнів.
Успішному навчанню учнів різних вікових категорій, з урахуванням індивідуальних особливостей кожної дитини і – можливих труднощів в адаптації під час переходу з однієї вікової категорії в іншу.
Психолог та соціальний педагог захищають дітей від будь-яких форм фізичного, психічного та морального насильства, пропагують здоровий спосіб життя.
Їхня робота спрямована на формування психологічної культури учнів, педагогів, батьків.