Про організацію учнівського самоврядування
у ДНЗ «Охтирський центр ПТО» у 2015-2016 навчальному році
Одним із основних завдань роботи з учнівською молоддю у ДНЗ «Охтирський центр ПТО» є сприяння розвитку самоврядування, громадянської свідомості, активізації молодіжного руху за здоровий спосіб життя та поширення кращого досвіду з профілактики запобігання негативним проявам серед дітей і молоді.
Актуальність учнівського самоврядування зумовлена необхідністю виховання особистості, яка володіє не тільки певною сумою знань, умінь та навичок, але й має здатність активно включатися у демократичні процеси, що відбуваються в нашій країні.
Самоврядування забезпечує участь учнів нашого закладу врізноплановій, різноманітній виховній роботі, притягує їх до управління справами колективу, допомагає їм зрозуміти свої права та обов’язки, формує у них почуття керівника спочатку у групі, а потім в училищі, місті, державі.
У вересні 2015 року створено нову Рада учнівського самоврядування створена, яка діє на принципах добровільності і гласності, гуманізму, демократичності, зорієнтованості на позитивні соціальні дії, самостійності, рівноправності його членів. Девіз Ради учнівського самоврядування: «Створи себе сам». Учнями розроблено план роботи Ради на 2015-2016 н.р.
А в січні 2016 року було обрано нового голову учнівського самоврядування. До складу Ради входять учні:голова Ради учнівського самоврядування- Олондар Ілля, заступник голови– Жила Юрій. Центр навчання, дисципліни і порядку: Жила Анастасія, Плітінь Дмитро Коваленко Олексій, Затірка Богдан. Центр культури і дозвілля: Волобуєва Альона, Дашнішвілі Яна, Берегова Алла, Балюбах Юлія, Кобзар Віталій.Спортивно-масовий центр та здорового способу життя:Діброва Денис, Деркач Руслан,Більченко Владислав.Центр суспільно корисних справ: Галицький В’ячеслав, Терешков Олександр,Петров Дмитро, Новгородцева Катерина.Центр прав учнів та соціального захисту: Загребельний Валентин, Бондаренко Вадим,Кваша Владислав. Прес-центр: Сопітько Владислав, Орел Максим,Крайнюк Діана.
Ці учні складають Раду учнівського самоврядування і входять до центрів самостійної учнівської роботи. Вони разом планують роботу, підводять підсумки та аналізують виконане. Взаємоповага, взаємодопомога, довіра - основні принципи цих учнів. Вони є ініціаторами та учасниками усіх культурно-масових заходів у навчальному закладі. Беруть участь у засіданнях штабу профілактики правопорушень, редагуванні стіннівок, проведенні учнівських конкурсів з різних Діяльність Ради учнівського самоврядування багатогранна:
- контроль за виконанням правил внутрішнього розпорядку в закладі;
- акції милосердя;
- соціальний захист учнів пільгових категорій;
- організація різних конкурсів, змагань;
- організація роботи спортивних гуртків і художньої самодіяльності та участь в них;
- участь в організації та проведенні тематичних свят, конкурсів професійної майстерності, конкурсів художньої самодіяльності;
- участь у профорієнтаційній роботі
- участь у суспільно-корисних справах.
Разом вони спланували, організували та провели ряд заходів:
- Літературно-музичне свято До Дня української писемності та мови;
- Конкурсно-розважальні програми «Давайте познайомимось»,
- Благодійні концерти до Дня святого Миколая та Дня людей похилого віку, благодійні акції «Воїнам АТО» та допомогу Авдіївській школі Донецької області;
- патріотичних заходах до Дня визволення України від фашистських загарбників, Дня захисника України, Дня Гідності і Свободи;
- проведенні Новорічних заходів.
Я вважаю, що як майбутні повноправні громадяни, учні потребують стимулюючої участі в житті училища для розвитку їхньої самоповаги та соціальної компетентності.
На мою думку, учнівське самоврядування є школою формування навичок самоврядування, соціальної активності та відповідальності, громадянського виховання учнів, розвитку ініціативної, здатної приймати нестандартні рішення особистості»
Беручи активну участь у громадському житті закладу, учні одержують можливість відчути себе справжніми громадянами. Кожен учасник учнівського самоврядування реалізує своє право бути відповідальним і самостійним, бути співавтором і представити свої індивідуальні творчі здібності. Такий підхід відкриває перспективи професійного росту, саморозвитку і самовдосконалення молоді.