У п’ятницю, 29 січня, відбулася Всеукраїнська нарада щодо субвенції на підготовку робітничих кадрів і щодо рівня управління ПТО.
Коритник Є.П., директор державного навчального закладу «Охтирський центр професійно-технічної освіти», м. Охтирка, Сумська область. 4 роки очолюю колектив, який налічує: 569 учнів та 150 чоловік працівників, з яких 73 - педагогічні працівники.
До складу Центру, юридична особа якого у м. Охтирка, входять відокремлений навчальний підрозділ у м. Тростянець та філія смт Велика Писарівка.
Тож, ми є таким навчальним закладом, який має в собі підрозділи , що знаходяться на територіях трьох різних районів – м. Охтирки, Тростянецького району, Великописарівського району.
За роки існування закладу створена потужна навчально-матеріальна база та творчий колектив з підготовки кваліфікованих робітників.
Станом на 1 січня 2016 року заклад залишився без фінансування, а значить без засобів на існування.
Децентралізація має об’єднувати, а не руйнувати, не вносити хаос, невизначеність у навчально-виробничий процес.
Заклади, які навчали робітничим кадрам, об’єдналися у 1940 році в єдину систему. А сьогодні, через 75 років, система ПТО руйнується через передчасне прийняття статті 27-ї ЗУ «Про Бюджет України на 2016 рік».
Робітничі кадри готуються не тільки для певного регіону, а для всієї України.
І якщо держава вважає, що ПТО повинна бути на регіональному рівні, то вона не повинна бути розгалуженою, розпорошеною, як сьогодні: одна частина закладів фінансується із обласних бюджетів, а інша – із міських.
Це повинна бути єдина система фінансування закладів ПТО.
Біда не в тому, що нас «кинули» на місця, а біда в тому, що держава нас «не передала», а залишила сам-на-сам без кошторису доходів і видатків, заробітної плати, учнів – без стипендій, харчування…
Як приклад, наш навчальний заклад, крім надання освітніх послуг з підготовки робітничих кадрів, виконує соціальні функції: 25 учнів (4,6 %), які мають статус дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування ( м. Охтирка – 13; відокремлений навчальний підрозділ м. Тростянець – 6; філія смт Велика Писарівка – 6), 10 учнів (1.8%) – особи з інвалідністю, 8 учнів (1.4%) - особи, які постраждали від Чорнобильської катастрофи), 33 (6%) - діти з малозабезпечених сімей), 160 учнів (28%) - діти з неповних сімей, і потребують значних витрат на їх утримання.
У Сумській області – більше 50 % дітей такої категорії.
У мене, як керівника, виникає питання:
«А де кошти з державного бюджету на освітню субвенцію для підготовки робітничих кадрів? Куди вони поділися?».
Адже у закладах ПТО здобуття професійної освіти відбувається з одночасним здобуттям повної загальної середньої освіти. У нашому закладі із 569 учнів таких – 418.
Тож чому для учнів загальноосвітніх навчальних закладів держава виділяє кошти шляхом освітньої субвенції, а учням ПТНЗ – ні ? Як це можна пояснити.
Шановні присутні! Просимо Вас якнайшвидше віднайти можливість забезпечення видатками закладів ПТО з державного бюджету, які знаходяться у містах обласного значення.
Від виважених рішень, прийнятих Вами, депутатами Верховної Ради, міністрами залежить доля не тільки навчального закладу, а й кожного працівника, учня, країни. Адже Вам довірили долю нашої держави, творити, приймати закони України, захищати інтереси та конституційні права не лише високопосадовців, а й простих громадян на всіх рівнях влади.
Шановні присутні! Думайте сьогодні про майбутнє України, бо завтра буде уже запізно!
|